Opinie

Cum ne furăm căciula la CFR-Călători

Nu am mai mers cu trenul de ani buni cu toate că ar trebui să-l folosesc mai des având în vedere meseria mea. Ultima dată a avut o întârziere de trei ore, niște restricții de viteză plus o staționare inexplicabilă, un fapt ce m-a adus în situația de a-mi lua câmpii de nervi. Asta s-a întâmplat acum vreo cinci ani.

Am circulat ani de zile cu trenul ca navetist ceferist în urma cu vreo 20 de ani. Am avut autorizație, nu pot să spun că nu știu cum e să circuli gratis cu trenul.  Am hotărât să plec cu trenul la Arad. Mi-am luat bilet la clasa 1-a ca să fiu mai liniștit. Interesant este că pe site-ul CFR nu mai erau decât cinci locuri și am luat biletele cu o săptămâna înainte. Când am ajuns la tren eram cinci călători în tot vagonul. Ceea ce însă a fost până la urmă extrem de deranjant, și nu mă feresc să o spun, e că toți ceilalți erau ceferisti. Pe lângă faptul că niciunul nu plătise pentru călătoria asta moka, pe lângă faptul că au pus un vagon de clasa 1-a pentru patru lăcătuși-mecanici, pentru că asta erau, tipii ăștia mai erau și impertinenți, ceva de genul trenul ăsta ne aparține că noi lucrăm la chefere.

S-au mai adunat pe parcurs încă vreo doi ceferisti, toți se cunoștea, erau acum 6. La un moment dat mi-am pus muzică la căști să-mi fac drumul mai relaxant. Ceferistii ăștia proprietari de trenuri s-au simțit îndreptățiți să-mi spună că ascult muzică prea tare și ei nu se pot odihni. Vorbim de un tren de dimineață, vagon fără compartimente, ca să fim bine înțeleși. Mi-am cerut scuze și am renunțat la mică mea metodă de evadare. Dar până la urmă dacă e să vorbim în mod corect, eu eram singurul din acel vagon care și-a plătit biletul. Ăștia toți circulă gratis că așa e moda la noi, salariații ăștia de la stat se simt în permanență îndreptățiți să folosească locurile de muncă si societatea unde lucrează de parcă ar fi proprietate personală. 

Chiar dacă la început au purtat mască pe parcurs au renunțat că doar se cunoșteau între ei și își permiteau.O să-mi spuneți că de ce nu m-am certat cu ei, problema e că pur și simplu aveam o călătorie  lungă și nu aveam nervi pentru conflictele astea. Unul dintre ei se tot furișă la capul vagonului să fumeze. Au coborât toți la Roșiori, de acolo au mai urcat vreo șase călători, toți ceferisti.

Eu nu înțeleg cum vrea CFR Călători să-și amelioreze activitatea dacă face trenuri care transporta gratuit ceferisti. Știu că sunt salariile mici la CFR și avantajul ăsta de a călători cu trenul e important măcar de la și până la servici. Dar nici nu e firesc și normal să pui un vagon la un tren unde un singur călător plătește efectiv.

E o ciudățenie și faptul că pe site-ul CFR-Călători nu mai erau decât cinci locuri libere iar vagonul a fost gol. Înseamnă că sunt cetățeni care își rezervă locurile gratuite după care nu circulă sau nu înțeleg ce se întâmplă.

Am spus de atâtea ori că un cal mort nu mai poate fi vândut de mânz. Ori se face reforma adâncă, până la prăsele, dacă e curaj, ori cărăm balastul ăsta după noi pana vin unii mai destoinici sa-i facă parastasul.

Dacă domnul ministru sau directorul de la CFR Călători doresc, le pot pune la dispoziție informațiile concrete, ce tren, de unde până unde , în ce dată, vagonul și locul.      

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ti-a placut articolul? Sustine acest blog cu un share!

Te-ai abonat cu succes!

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Nuculus will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.