foto:www.timesnewroman.ro
Îmi place de ministrul Drulă, de când a venit face lucrurile să meargă. Este de departe steaua miniștrilor USR din actualul guvern. M-am săturat de miniștrii de decor, oameni fără personalitate implicați numai în afaceri dubioase și scandaluri de budoar. Toate lucrurile pe care le-a demarat trebuiau făcute de foarte multă vreme dar au fost amânate și pasate ca un cartof fierbinte de la unul la altul. S-a perpetuat lipsa de răspundere, jaful din banul statului sub forma unor pierderi inimaginabile la toate companiile din subordinea ministerului. Cel mai corect ar fi să fie chemați toți cei care au produs aceste pierderi, managerii, și puși să plătescă din buzunarele lor pagubele produse. Cum ar fi reacționat un patron dacă ar fi avut asemenea manageri la firma lui ? Este foarte bună abordarea cu spațiile comerciale din stațiile de metrou însă trebui să știm și cine a semnat așa ceva din partea statului. Că au cerut sindicaliștii, asta am înțeles, asta e treaba lor, să ceară, dar cine le-a dat. Analizele făcute pe fiecare companie au dus la concluzia că trebuie făcute restructurări. Din păcate la noi restructurările de personal înseamnă un singur lucru, dat afară. Am trecut și eu prin asemenea restructurări când lucram la CFR, știu ce înseamnă frica de a fi pus pe liste. Criteriile de evaluare nu asigură totalitatea salariaților ce trebuie concediați. Apoi rămân un număr de angajați care și-au văzut de treabă , nu au niciun fel de abateri, din care trebuie aleși cei ce pleacă și cei care rămân. Începe nebunia relațiilor, a intervențiilor, a pilelor. În acestă fază nimeni nu mai deține controlul, colegul și prietenul cel mai bun îți devine un competitor pentru păstrarea locului de muncă. Unul are o pilă, altul are o pilă și mai mare, și tot așa. Sunt momente dramatice traduse în traume care rămân pentru tot restul vieții, mai ales pentru cei ce nu reușesc. Din acest motiv îi cer domnului ministru să se războiască cu liderii de sindicat, cu managerii de companii, cu toți cei responsabili pentru starea actuală a transporturilor în România, dar să nu se războiască cu salariații, ei nu au nici cea mai mică vină. La CFR-Marfă vor fi disponibilizați 1.400 de salariați, sunt 1.400 de familii, sunt oameni care fac slujba asta de o viață și care nu se mai pot reprofila peste noapte pentru că, ce să vezi, în viața reală, lucrurile nu sunt așa de roz precum ni le prezintă cu entuziasm firmele de HR optimiste. În occident asemenea situații se gestionează cu multă delicatețe, oamenii primesc consiliere, inclusiv psihologică. Statul acolo se implica serios. Nu contest necesitatea măsurilor, situația e dramatică din punct de vedere financiar, dar oamenii vor și merită niște răspunsuri. De exemplu , cum s-a ajuns aici? Vorbim, ca să fim bine înțeleși, despre simplii angajați, care nu au nicio vină.
L-am auzit pe domnul ministru că dorește să desființeze ARF(Autoritatea pentru Reformă Feroviară). Apoi am auzit că domnul ministru a eliminat firmele chinezești de la licitațiile pentru autostrăzi și căi ferate. Nimeni nu a auzit de ARF pentru că acestă instituție are o activitate extrem de discretă, atât de discretă încât nu există deloc. Nu e nevoie de nicio evaluare, lucrurile sunt limpezi ca lumina zilei.
Colegii de la DIGI TV s-au dus la AFER să ceară lămuriri într-o situație extrem de dubioasă, acolo însă s-au întâlnit cu un tovarăș care i-a întrebat agresiv cine i-a lăsat să între în ‘’întreprindere’’. Întreprinderea e o autoritate publică a statului român. Pentru cine nu știe vă spun eu că așa arăta un secretar de partid de la uzinele Republica. Reforma în transporturi însemnă oameni noi.
Chestia asta cu firmele chinezești eliminate de la licitații e în mod evident un mesaj venit de la ‘’ marele licurici’’. Din păcate nu s-a auzit foarte bine peste tot, la AFER, de exemplu. Acolo, niște băieți, s-au deplasat în China la CRRC unde au semnat niște hârtii de omologare a trenurilor chinezești, contract cadru, așa am auzit eu, poate greșesc, vă rog să mă contraziceți. A fost foarte frumos. Ce se întâmplă dacă chinezii scot hârtiile alea acum, doar au avut și ei cheltuieli. E ca și cum cineva ar vrea să-și înmatriculeze o mașină din străinătate și îi cheamă pe cei de la RAR la el acasă.
De mai multă vreme se fac dezvăluiri scandaloase despre sistemul de cumetrii din autoritățile de stat subordonate ministerului. Așteptăm și din partea dumneavoastră o reacție mai viguroasă în afară de anchete lungi și fleșcăite.
Domnule ministru, ați început să călcați în mușuroaiele de furnici, cârtițe, șobolani. Dacă tot ați început, mergeți până la capăt până când nu vă paralizează energia și voința.