Opinie

Consumator în România,

A trebuit să cumpărăm pentru un prieten un ceas cadou de ziua lui de naștere. Pentru că întârziasem cu efectuarea acestei achiziții ne-am gândit să mergem într-un mall și să facem această cumpărătura de la un magazin serios. Un Splend’or de magazin în Plazza cu reclame mari cât două etaje. Ne-am hotărât la un model, ni s-a părut potrivit, am plătit, doamna ni l-a împachetat și-am plecat la întâlnirea pe care o aveam, prilejuită de fericitul eveniment. Doar ce să vezi, în momentul în care l-am oferit prietenului nostru, ceasul nu mergea. Mai mult, nu mai încăpea nici în cutia în care fusese împachetat, nu avea nici cartea de instrucțiuni. Cutia nu aparținea ceasului. Momentul a fost cel puțin stânjenitor pentru noi. Ne-am angajat că vom remedia situația pentru că ceasul era în termen de garanție. A doua zi ne-am prezentat conștiincioși la minunatul magazin. Vânzătoarea ne-a spus că nu se poate remedia situația în magazinul ei, trebuie să mergem noi la un service care oricum era închis pentru că întâmplarea avea loc duminică. Atunci i-am spus că dorim să restituim produsul, vânzătoarea ne-a replicat că e imposibil, i-am cerut să ni-l înlocuiască, vânzătoarea ne-a spus că nu mai are niciun ceas pe stoc, am cerut să vorbesc cu șeful ei, mi-a spus că ea e șeful ei. Am crezut că s-a terminat cu practica asta ‘’produsul vândut nu se primește înapoi’’, femeia mi-a spus că așa e politică magazinului. În timp ce discutam a mai apărut o doamna care dorea să reclame faptul că luase un lanț de aur care se înnegrise. Asistând la discuția noastră a plecat dezamăgită. Seara ne-am uitat pe net la recenziile acestui magazin, am constat că mai erau cetățeni în aceeași situația, oameni care își cumpăraseră ceasuri scumpe, care nu funcționau și care nu le puteau restitui. Destul de revoltător. Postările erau mai vechi, deci obiceiul devenise un mod de lucru, nimeni nu reacționase, așa că nu ne puteam pune speranța în vreo autoritate. Am mai încercat la începutul săptămânii să-l mai restituim o dată fără sorți de izbândă. De data asta altă persoană ne-a spus că ne înțelege, că mulți clienți pățesc așa ceva, că își bat joc, dar nu are ce să facă. Ne-am făcut timp, forțați fiind, să ne duce pe Dorobanți la service. Afară o căldură insuportabilă, betoanele dogoreau, asfaltul fierbea. La service, după ce am așteptat constatarea ceasornicarului, ne-au spus că se acceptă returul însă nu ne putem lua banii, trebuie să luăm un alt ceas, și nu din magazinul unde fusesem, dintr-un magazin care îl avea pe stoc. Alte telefoane, aflăm că singurul magazin care îl mai avea pe stoc era în Grand Arena- Berceni. Ne-am mai luat o jumătate de zi pentru rezolvarea problemei. În cele din urmă în Grand Arena am reușit să luăm un alt ceas după o săptămâna de discuții, drumuri, parlamentari, timp pierdut și evident nervi, toate pe banii noștri. Clientul este infractor, de la premisa asta se pornește, el vrea să returneze lucruri pe care le-a stricat. Ceea ce este o aberație, pentru că majoritatea clienților sunt cumpărători de bună credință. În condițiile astea de ce să nu consider și eu că de fapt comerciantul este un infractor, pentru că el vrea să comercializeze bunuri neconforme.

În cartierul nostru a fost închis un restaurant pentru că au fost găsiți cu mâncare stricată, mizerie în bucătărie și alte nereguli. Știrea a apărut în toate ziarele și la televizor. ANPC-ul s-a auto-sesizat în urmă unor recenzii de pe fb. Proprietarii restaurantului au fost amendați. Înțeleg că dacă își vor remedia deficiențele constatate vor putea deschide din nou. În trecut am mai fost și noi la restaurantul ăsta, deci am fi putut fi și noi victime. Mâncare stricată, eu înțeleg că  înseamnă  tentativă de omor la adresa clienților. În urmă acestei fapte cei vinovați primesc o amenda dar pot inclusiv să-și continue activitatea nestingheriți. Nimic nu-mi garantează mie că după ce trece controlul de verificare a neconformităților cei de la restaurant nu revin la vechile obiceiuri. Oricum situația a fost reclamată de consumatorii care au constat pe propria piele că mâncarea era stricată.

În fiecare an, la mare, se constată o grămadă de restaurante cu probleme majore referitoare la securitatea alimentară. Și cu toate astea următorul an se întâmplă același lucru. Într-o știre mai zilele trecute se arăta că mai mulți nuntași s-au intoxicat și au ajuns la spital după ce au consumat mâncarea de la petrecerea organizată într-un restaurant. 

Am scris acest articol în numele celor care n-au mai apucat să-și schimbe marfa defectă pentru nu au avut timp, nervi și răbdare, în numele celor care au fost serviți cu mâncare stricată și nu au apucat să mai reclame acest lucru, în numele celor care au făcut sesizări, reclamații, postări, fără niciun răspuns, în numele tuturor consumatorilor din România care nu se simt protejați de Autoritatea pentru Protecția Consumatorului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ti-a placut articolul? Sustine acest blog cu un share!

Te-ai abonat cu succes!

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Nuculus will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.