Opinie

Pentru șobolanii care se uită băloșind,

Am ascultat niște psihologi de ocazie, adică din ăia care își dau cu părerea despre orice fără să aibă studii științifice în spate, doar o diplomă uneori îndoielnică, spunând că pentru mulți oameni facebookul e un motiv de frustrare. Adică se uită ei, frustrații, la pozele altora și constată cât de mizerabilă e viață lor, că ei nu au poze, nu au viață de cuplu, că nu vizitează, nu merg nicăieri, nu mănâncă nimic fantastic. Și trăgeau concluzia băgătorii ăștia de seamă că facebookul e rău, un pericol, un factor depresiv. Trec peste faptul că tehnologia și viteza de comunicare nu ține cont de părerea lor, lumea înaintează. Dar hai să ne uităm și în viață reală, frustrații ăștia sunt peste tot. Sunt oameni mediocri, și când spun mediocri nu mă gândesc la pregătirea lor profesională, nu, din contra, unii dintre ei sunt chiar foarte bine pregătiți, sunt mediocri din punct de vedere al inteligenței sociale. În principiu oscilează între două stări, o stare de autosuficiență în care au o părere excepțională despre ei și ceilalți sunt răspunzători pentru nerealizările lor și, o stare profundă de cădere în depresie. Ei sunt oricum frustrați în viață reală însă nu-și manifestă această frustrare așa cum o pot face în față unui calculator, singuri, cu lumina stinsă în cameră. Gândurile astea nu sunt de la facebook, nu, astea sunt din străfundul minților descompuse. Pe ei îi deranjează că alții o duc bine, că fac câte ceva, etc. Pentru că ei nu fac nimic, doar spionează pe gaura cheii făcând comparații și împărțind vinovații. Îi mai aud vociferând că de ce postează unii și alții fotografii din vacanțe, mâncare, își dau check-în prin diverse locații, vezi doamne că ‘se laudă’. E uite, pe mine unul, nu m-au deranjat niciodată postările astea. Frustrații de pe facebook-ul de azi sunt frustrații dinaintea rețelelor de socializare de pe net care erau deranjați imediat când auzeau că cineva a făcut ceva, și-a cumpărat ceva, a fost într-o vacanță, etc. Erau o grămadă și înainte, nu se manifestau însă acumulau și răbufneau când nici nu te așteptai. Dacă aș fi fost în locul marilor psihologi de televizor le-aș fi recomandat oamenilor care simt așa ceva, și sunt slavă Domnului, se vede din comentariile lor răutăcioase, să meargă la terapie psihologică, ei sunt problema nu facebook-ul. Ei și viețile lor în care trăiesc nemulțumiți. Iar viețile lor așa cum sunt ele sunt rodul deciziilor pe care le-au luat. Degeaba încearcă să refuleze în alte direcții, deciziile au fost ale lor iar efectele sunt tot ale lor. Nu o să poată să alinieze ei lumea după rigorile lor, din contra, ei trebuie să se alinieze după mersul lumii.

Am mai văzut un articol tot legat de facebook, unui tip i-a fost refuzată angajarea pe motiv că nu avea profil de facebook. Dar oare câți au fost refuzați la angajare pe motiv că aveau facebook ? Dar oare câți au fost judecați de frustrați fără ca nici măcar să aibă posibilitatea să se justifice sau să se apere ?

Umblă unii cu niște CV-uri contrafăcute, își pun tot felul de realizări, studii, mastere, etc care nu există în realitate, culme e că sunt și angajați(doctori falși, cumpanasi falși, chiar și directorul de la Electrică). Până la urmă ce e vulgar în a fi onest,cinstit și deschis ?

Tot îi aud că nu vor să fie urmăriți, că le ascultă cineva telefoanele, etc. Trec peste faptul că sunt nimeni, nu interesează pe nimeni de viețile lor, dar ce au așa de extraordinar de ascuns ?

Paranoia în masă, șerpărie ieftină, sobolanime de subsol. Eu le zic ăstora să meargă la biserică, să meargă la doctor, să meargă la mănăstire, dacă nu pot ,măcar să mai iasă și ei din casă, să mai meargă la piață, la mall, la circ, ..să se mai aerisească la cap.

This Post Has 2 Comments

  1. Răzvan Reply

    jumatate din ce e pe facebook e de plastic. daca ma duc intr-o iesire de 3 zile si fac multe poze, pot sa pretind ca am stat acolo 3 luni.

    e adevarat ca sunt unii care au si ei viata de plastic si ii invidiaza pe ceilalti, ce afiseaza plastic.

    dar nu inteleg pozitia ta aici. nu e mai simplu sa iti vezi de treaba ta si atat? adica… la ce ajuta ca-i judeci pe ceilalti?

    toti care judeca sunt aproape la fel, sa stii… indiferent care sunt motivele pentru care judeca… mi se pare ca risipesti prea multa energie alimentand diverse prejudecati….:)

  2. nucumorar Reply

    Mulțumesc pentru comentariu. Da, eu văd un pic diferit, tu spui că e plastic eu zic că e o oglindă. Spui că nu contează, eu zic că nu mai e decât o simplă distracție, s-au făcut revoluții, au căzut președinți, guverne, se influențează alegeri. E normal ca oamenii să posteze lucruri pozitive, e normal să-și amintească ce e frumos. Nu știu unde e limita între a te laudă și a afirmă ceva real. Ar trebui nimeni să nu mai zică nimic ca să nu deranjeze? Exclus. În orice caz, mai grav decât lauda e minciună, asta în materie de valori morale. Ca sa nu vorbim de prostie, Modul în care sunt receptate aceste informații mă uimește, asta nu-mi arată decât lipsă de educație și de foarte multe ori chiar manifestări clinice comportamentale. Nu pot să fiu de acord de exemplu ca înjurătura și limbajul violent să fie modul nostru de comunicare. Nu e constructiv și eficient. Eu sunt convins de foarte multă vreme că la noi nu există obișnuinta de a merge la psiholog și foarte multă lume ar avea nevoie. Defapt statisticile mă susțin, suntem o țara de anxioși și depresivi. În comunism lucrurile astea se mai rezolvau în cercuri de prieteni, în familie. Astăzi a dispărut solidaritatea aia. Tot tradițional la noi lucrurile nu se tranșează direct, nu , se preferă subterfugii, e mult mai ușor să nu-ți asumi responsabilitatea. Aș fi scris mai multe dar uite, din cauza anonimilor mediocrii frustrați, mă cenzurez, mă autocenzurez, Că poate ii supăr.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ti-a placut articolul? Sustine acest blog cu un share!

Te-ai abonat cu succes!

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Nuculus will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.