Advertorial

O zi obișnuită

Hector e șofer de taxi într-un oraș dezvoltat din Uniunea Europeană, București. În fiecare zi se trezește la ora 7 când visele se termină. Locuiește la etajul 23 într-un imobil de 30 de etaje. Autostrada suspendată trece cu trei etaje mai jos așa că poate să admire la prima ora traficul urban ce se aglomerează progresiv. Imediat ia legătură cu psiholoaga la care e repartizat, îi povestește senzațiile din visele programate de peste noapte și își încarcă visele pentru următorul somn. Discuția nu durează mai mult de 15 minute. Locuiește singur așa că își pregătește micul dejun, trei pastile colorate, alb, verde și roșu. Taxi-ul pe care îl conduce se află la doar la trei etaje mai jos așa că se hotărăște să coboare scările vioi pentru un pic de mișcare. Pe drum își verifică parametrii medicali, un pic cam mult zahăr în sânge, are nevoie să facă 30.000 de pași. Se programează la sala de sport și apoi își conectează cipul personal la calculatorul taxi-ului. Are nevoie de upgradarea cipului, au apărut aplicații noi, traducerea automată din 120 de limbi. Adică să vorbești cu un japonez și să-l înțelegi perfect. S-a înscris în liga Bărbaților Sensibili. Militează pentru drepturile bărbaților de a fi slabi, de a nu fi priviți ca plătitori de facturi, să poată și bărbații să fie copleșiți, dărâmați, ratați. Își verifică din obișnuință energia din acumulatori, e programat la o reîncărcare completă pe la ora 13. Până atunci are cinci curse. Pilotul automat al mașinii îl întâmpina ca de obicei cu banalul’’Bună dimineața boss’’. Când a ales limbajul de comunicare i-a plăcut formulă asta de salut, acum o consideră plictisitoare. În parcarea deschisă de la 20 câțiva vagabonzi fumează. Asta îl enervează, s-a interzis complet fumatul de acum zece ani și încă nu au fost prinși toți traficanții de țigări. Ce-or găsi ăștia în obiceiul  primitiv de a fuma.

De când s-au dat legile contra poluării, nimeni nu mai emite noxe, toată lumea are mașini electrice. Primăria a hotărât ca taxiurile să fie numai Mercedes. Își aduce aminte de prima lui mașină Mercedes, dealtfel o mare realizare la vremea aia, acum 25 de ani, un Mercedes Benz EQC. Acum schimbă mașina în fiecare an, o treaba bună pentru firmele de vânzări auto. În fine, pilotul automat pornește motorul electric, lin și silențios alunecă ca o globulă de sânge în venele orașului.

imagine
 https://www.auto-schunn.ro/blog/e-mobility-concept/

Hector are în seară asta întâlnire la Clubul Retro, e ușor emoționat cu toate că psihologul i-a spus de atâtea ori să evite asemenea sentimente. Clubul e undeva în orașul de jos într-un sediu vechi Auto Schunn, promotorul Mercedes. Hector lucrează doar în middel town, rareori coboară în orașul de jos, însă nu va rata o asemenea ocazie. De când a fost abolită democrația și a fost instaurată meritocrația oamenii își concentrează atenția mai mult asupra istoriei de acum 25 de ani. Pot să vadă și să folosească telefoane mobile, tablete, laptopuri, și mai ales, lucru pentru care el merge în mod special, pot să de o tură cu mașinile vechi puse la dispoziție de societățile de vânzări auto. El o să încerce ca de obicei un Mercedes Benz EQC, primul lui Mercedes.

Berlioza, prietena lui Hector, e acum în Africa. Studiază  adaptarea oamenilor din coloniile de pe Marte la mediul planetei. Ea e bio-chimist. O iubește foarte mult, în fiecare seară petrec clipe minunate în camera intimă on-line. S-au hotărât să facă un copil cu toate că toți prietenii le-au spus că se grăbesc, totuși au amândoi peste 50 de ani. Au făcut un tur virtual la Centrul de Reproducere și au ales genele viitorului urmaș. În curând se va încheia și umanogeneza la maternitate și vor deveni părinți. Foarte multe cupluri, după revoluția sexuală, au ales să-și aleagă genele pentru copiii lor.

Primul client e un corporatist grăbit conectat la o ședința importantă de analiză. Apoi urmează o gospodină vorbăreață, un funcționar de stat, și tot așa până la ora de reîncărcare. O pauză meritată și reglementată în parcul suspendat de la Casă Poporului. Hector intră în jocul lui preferat, condusul de mașini vechi. Mașini cu schimbătoare de viteză, cu aer condiționat, oglinzi retrovizoare și laterale. A reușit să treacă la nivelul 12, circulă în Bucureștiul  din 2019. Aglomerație peste tot, înjurături, oameni grăbiți și nervoși. Hector se amuză de fiecare dată pentru că nu înțelege.

Pe deasupra parcului suspendat zboară taxiuri noi, mașini aeromobile de la Mercedes, ultima generație. Rutele sunt stabilite din serverele aeriene conectate la calculatorul taxi-ului și apoi la cipul personal al șoferului. Lui nu-i place să conducă așa ceva, preferă doar să privească, e mai spectaculos.

Hector cade pe gânduri. Oare cum va fi Bucureștiul peste 25 de ani. O întrebare sfredelitoare și nepermisă, cum ar spune psiholoaga lui.

Articol scris pentru proba a doua din Spring SuperBlog 2019

Susține blogul cu un share:
error

This Post Has One Comment

  1. Pingback: Proba 2. Un viitor definit de e-mobility

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

error

Ti-a placut articolul? Sustine acest blog cu un share!

Te-ai abonat cu succes!

There was an error while trying to send your request. Please try again.

Nuculus will use the information you provide on this form to be in touch with you and to provide updates and marketing.